Supersaint Barbados

by Maximum Genius

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      £0.50 GBP  or more

     

1.
2.
3.
02:37
4.
5.
02:33
6.
01:36
7.
8.
9.
10.
11.
12.

credits

released March 9, 2013

All songs written and performed by Max Coulson.

Guest vocals on Freedom by Emma Louise Bullions AKA DarkStarMedia.

Album cover by Max Coulson using photos taken and edited by Toya Harvey of Oxyte* Photo (facebook.com/oxytephoto).

Vocal production by Bryce Dumont.

tags

license

all rights reserved

about

Maximum Genius Torquay, UK

contact / help

Contact Maximum Genius

Streaming and
Download help

Track Name: JaZz mEeTs gRiMe
Oi, oi!
I'm here and I'm ready to annoy,
'Cause I've gone stir crazy from spending so much time unemployed!
Catch me in poundland switching on all the singing trout toys,
Before I get thrown out, you'll hear me shouting over the tannoy!
OI! OI! I'm The Freakboi,
I'm that guy you won't employ,
Now I'm dedicating my life to making fucking annoying noise!
I'm a young old boy,
And I aim to destroy,
You ask me why I'd want to do that,
Because I'm a fucking twat!
You're never gonna withstand the shitstorm when I deploy,
My full scale assault of noise… boys.

Can't step to a flow as wacky as mine,
Two cultures at the same time,
I'm shouting JAZZ MEETS GRIME!

Spittin' in 10 bar bursts,
Rappers ain't leaving in a herse,
'Cause I'll eat those fuckers up, yo!
No, I ain't gonna tip-toe,
Around iffy subjects, fuck it, I got a message to send,
If you ever catch me bragging about cash just shoot me in the head!
But crucify me first,
Because I'm the fucking G-Gers,
That's a combination of Jesus, a G and a geezer!
Slipping a rufie into your Bacardi Breezer.
Just kidding, I ain't that kinda guy,
I'm revolution personified.
Run, run, run and hide,
Cause I'm spitting new shit, flipping music to the ugly side!

Can't step to a flow as wacky as mine,
Two cultures at the same time,
I'm shouting JAZZ MEETS GRIME!
Two styles combined,
I'm flipping it, spitting sublime,
I'm shouting JAZZ MEETS GRIME!

Can't step to a flow as wacky as mine,
Two cultures at the same time,
I'm shouting JAZZ MEETS GRIME!
Two styles combined,
I'm flipping it, spitting sublime,
I'm shouting JAZZ MEETS GRIME!
Track Name: Nah Blud
Alright, let me jump into this global debate,
Head first, screaming "fuck the state!"
May have turned up late but I'll make it worth the wait,
Because I'm gonna hit you with a flurry of hate,
And leave you crying to Escape the Fate,
Then will I be done? Nah, mate.
I'll kick your ass wearing ice skates,
Ooh, that was a hard one, bye bye prostate!
Then I'll tie you up under your brand new speedboat,
Let the propeller tear up your throat,
Then I'll steal, sorry, embezzle your coat,
Don't knock it, embezzlement paid for your moat!
Honestly, violence isn't what I promote,
But killing tory politicians? Shit, you got my vote!
I'm just so fucking sick of those overpaid scroats,
Fucking with us, that's all she wrote.

Like a car crash, you gotta watch,
As I step the violence up a notch,
Its your fault the country is botched,
So let me savour the hatred like a vintage scotch,
I'll kick you in the face and rip out your eyes,
Then I'll pin 'em to a set of blue ties,
Start up a party, spread my own lies,
Guess who's won the election? Surprise!
First I was gunning for revenge, now its fun,
You can't run from the truth, you're done,
We're the 99%, you're only 1!
We've got you outmanned and outgunned,
Cause we're the generation that won't retire,
And we're the generation with no-one to admire,
So don't be surprised when we strangle you with barbed wire,
And, about the violence, its just satire!
Track Name: Maximum Genius
Behold, the return of the fat, ugly slacker,
Spreading my virus to the masses like a computer hacker,
Making wack rappers seem wacker, making K.V.L.T blacker,
While you're piling shit on so high we should call you the shelf stacker!
Its a fucking disaster, music's dead like Mufassa,
But Hakuna Matata, its now back, harder and darker,
Abra abracadabra, I'm gonna reach out and grab ya,
Took half a dozen viagra now I'm ready to bang ya!
In your earhole, with my lyrical chode,
And I ain't stopping till I get what I'm owed!
Will I get it, you betcha, I'm on the case like Jessica Fletcher,
And, one way or another, Im'a getcha, getcha, getcha, getcha!

I am Maximum Genius,
Scientifically selecting syllables to show that you suck!
I am Maximum Genius,
Scientifically selecting syllables to show that you suck!


Who am I?
Who the fuck are you?
You don't want to fuck with the Maximum Genius,
I'm Dangerous and Moving like T.A.T.u!
Ooh! What the fuck can you do,
When the full force of my genius comes down on you?
I'll leave you stunned, unable to move,
Almost like someone slipped a roofie in your Irn Bru!

I hope you realise that you're fucking screwed,
Well, you'll realise fairly soon,
You'll piss your pants, and follow through,
My style is deadly like a new strain of avian flu!
My flavour's so new, and every word I spit is true,
I'll leave your face red and your balls blue!
Your groupies will come to me and then you and your crew,
Will be left crying, sipping Fosters in the Witherspoon's!



I am Maximum Genius,
Scientifically selecting syllables to show that you suck!
I am Maximum Genius,
Scientifically selecting syllables to show that you suck!


You wanna know my long term goals?
Well, they involve you, me, a bathroom and a glory hole!
What's my system? Fuck the system,
You really think I care about your opinion,
Here's some advice: Open up your dresser drawer,
Take out your moth-eaten pinafore,
Fly to Japan, sell it, fly home and then,
Go to your room and fuck your ol' pinny yen!

Amen! Say it again,
I'll leave your neck gushing blood like a fountain pen!
I'll kick your head around like Johnny WilkinSEN,
You can catch the highlights on ESPN!
I'm spitting raw heat like a deep fat frier,
And my image is hotter, gonna burn out your eyes, yeah,
Pass the message onto Gene Wilder,
Because now you see no evil like Richard Pryor.


I am Maximum Genius,
Scientifically selecting syllables to show that you suck!
I am Maximum Genius,
Scientifically selecting syllables to show that you suck!
Track Name: Crisis
Hunt the wolf, fear the flies,
Say its all going to plan but the plan's improvised!
When you realise that problems arise,
You shift the blame and adopt a disguise.
Your arrogance is humbling, in the shit, you keep tunnelling,
"We're all in this together", yeah, I'm sure you're really struggling!
All you do is try to dump the blame on us,
And you still expect our trust!
Well allow me to interject,
But I have to question your intellect,
When you fuck us over and still expect,
An entire nation's respect.
You're safe for now, but pretty soon you shall,
See what happens when your people want you out!
We're in the shit while you're standin' there scoffing,
Fuck with me and I'll build you a coffin!

The system is going through an existential crisis!
The system is going through an existential crisis!

You do your best to silence whatever we say,
But everything we do is on display,
The truth is worldwide now, and it is here to stay,
So to steal a line from NWA-
Straight outta Compton! What?! No, the other one,
Fuck the blue uniformed tools of the government!
Not because of any great moral mission,
Or 'cause of their career decision,
But because they aren't sworn to protect,
They are simply put here to silence those who defect.
From this system of cyclical consumption,
That's wrought to its core with corruption!
Rising and falling prices,
Complex legal devices,
Its almost like the system is going
through an existential crisis!

The system is going through an existential crisis!
The system is going through an existential crisis!
Track Name: Quite Contrary
The sheep's in the meadow, watching Little Boy Blue,
Jack's on incapacity, Jill's in the dole queue.

Humpty Dumpty's carrying cholesterol and avian flu,
Bah bah black sheep's wearing a hoodie and he'll probably stab you!

There is an old woman who lives in a shoe,
She's living off the state which is funded by you!

Mary, Mary, quite contrary,
How can you keep on believing this shit?!
Mistress Mary, validity varies,
But you believe every lie they transmit!

Mary, Mary, quite contrary,
How can you keep on believing this shit?!
Mistress Mary, validity varies,
But you believe every lie they transmit!
Track Name: Supersaint Barbados
Gullibility, the businessman's oldest friend,
Believing in whatever helps you tie up loose ends,
You trust them, they betray you, then you trust them again,
Clinging onto broken ideals that you don't want to mend.

My word's aren't nice, but I'm spitting raw,
And you'll wish you hadn't ignored me when they kick down your door.
Prosperity will come at the cost of the poor,
Because someone has to have less if they're going to have more!


They keep on deceiving and you keep on believing,
But your cash-flow's depleting, yeah, they're bleeding you dry.
I know its upsetting when they carry on begging,
And you end up regretting ever believing their lies.

Now you're sitting there praying, while they're raiding your savings,
Now your money is waning, the bailiffs are at your door.
You got too complacent and they lost all their patience,
Now you're out on the pavement, they have a couple grand more.

They take, they take, but its in the small print,
They take, they take, even after you're skint!


Roll up for the Supersaint!


They keep on deceiving and you keep on believing,
But your cash-flow's depleting, yeah, they're bleeding you dry.
I know its upsetting when they carry on begging,
And you end up regretting ever believing their lies.

Now you're sitting there praying, while they're raiding your savings,
Now your money is waning, the bailiffs are at your door.
You got too complacent and they lost all their patience,
Now you're out on the pavement, they have a couple grand more.
Track Name: Owe Us A Living
Owe us, do they owe us a living?

Do they owe us a living? Of course they fucking do,
All that shit about the budget cuts and not a word of it was true,
I know lying politicians is nothing new,
But if it were anyone else, I'd be able to sue,
"Oh, the I've affected your benefits, boo fucking hoo"
Through all that arrogance do you ever think that maybe you-

Owe us, do they owe us a living?

This is a warning to Cameron and his so called liberal crony,
I'll make you want to resign like Silvio Berlusconi
I'll throw you, face first, into the ass of a pony,
So hard you'll be yiffing in a real horse like an IRL brony,
I'll invade your cabinet, bring you down like sony,
And after all that, you'll still fucking owe me!

Owe us, do they owe us a living?
Track Name: Dubstep Sucks
Alright, let me kick it to ya,
Some music's made to dance to and some's to sooth ya!
But this music's made to anger and confuse ya,
And shine a mirror in the face of the Medusa.
Running the industry, turning artists to stone,
Or more accurately, plastic, you should have known,
The gold chains, the limo, they were all on loan,
Now your not only broke, but you're an industry clone,
HMV for an autograph signing,
T4 on the beach, your backing band is miming,
You're singing live but the audience are moaning,
Slated in the paper, your performance was phoned in,
Finally, you get it, the penny drops,
You will only be happy when the fame shit stops,
But you can't get away, your contract is fixed,
Your public breakdown becomes a youtube remix!

DUBSTEP SUCKS!

This may seem like a selection of syllables,
Manipulated to make you feel miserable,
But this story is just so typical,
Of anyone who doesn't realise life is difficult.
They think fortune and fame will end their pain,
But all you're doing is skipping ahead within the very same game,
So many kids wind up with a chart topping single,
And then their sanity pops like a tube full of Pringles!

DUBSTEP SUCKS!